با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها


 گزارش کمیته حقوق بشر وزارت خارجه و پاسخ وزیر خارجه انگلستان  به پارلمان بر اساس دستور ملکه انگلستان، در سپتامبر ۲۰۱۱: ما در همکاری با جامعه بین المللی فشار به دولت عراق را ادامه خواهیم داد تا با ساکنان اشرف براساس حقوق و حفاظتی که طبق قوانین بین المللی حقوق بشر و قوانین داخلی عراق از آن برخوردارند، رفتارکند و از عملیات خشونت آمیز خودداری ورزد. سفارت انگلستان در عراق دیدارهای منظم مشورتی از کمپ انجام میدهد و ما با سازمان ملل متحد که برای نظارت بر اوضاع به طور منظم از اشرف دیدن میکند، در ارتباط نزدیک هستیم
ما پیشنهاد می کنیم دولت بریتانیا ـ به همراه شرکای بین المللی اش –برای تحقیق حول وضعیت در کمپ اشرف گامهای فعالی بر دارد.

متن گزارش کمیته حقوق بشر و زارت خارجه
شماره ۲۰۱۰-۱۰
پاراگراف ۱۵۳: نتیجه گیری ما این است که با توجه به درگیری سیاسی و نظامی ما در گذشته با عراق، بریتانیا مسئولیت خاصی در حصول اطمینان از بهبود استانداردهای حقوق بشر در این کشور دارد. ما پیشنهاد میکنیم وزارت خارجه کماکان به حمایت اقتصادی و عملی به دولت و مردم عراق به منظور ارتقای آزادی بیان و اجتماعات، امنیت فردی، حقوق زنان، حمایت از اقلیتهای مذهبی، بهبودی وضعیت زندانها، بازداشتگاهها و سایر حقوق اولیهٴ انسانی، ادامه دهد.
 ما مضافاً پیشنهاد کرده ایم که دولت بریتانیا ـ به همراه شرکای بین المللی اش – گامهای فعالی را برای تحقیق حول وضعیت در کمپ اشرف بردارد و تمامی آنچه را که در توان دارد انجام دهد تا مقامات عراقی مسئولیتهایشان را در قبال حفاظت و حقوق ساکنان کمپ اشرف انجام دهند.
متن پاسخ وزارت خارجه انگلستان به پارلمان
پاراگراف شماره۱۵۸: وضعیت درکمپ اشرف کماکان پیچیده باقی مانده است. ما در همکاری با جامعه گستردهتر بینالمللی به وارد آوردن فشار به دولت عراق ادامه خواهیم داد تا این کشور از عملیات خشونتآمیز دیگری در کمپ اشرف خودداری ورزد و با ساکنان اشرف  بر اساس حقوق و حفاظتی که طبق قوانین بین المللی حقوق بشر و قوانین داخلی عراق از آن برخوردارند، رفتار نماید. کارکنان سفارت ما  در عراق دیدارهای منظم مشورتی از کمپ انجام میدهند که آخرین آن در هفتم ژوییه بوده است. ما همچنین با سازمان ملل متحد که به منظور مانیتور کردن اوضاع، به طور منظم از کمپ اشرف دیدار میکند در ارتباط نزدیک هستیم. ما همچنان بر این باوریم که این مسئولیت دولت عراق و رهبری اشرف است که از طریق گفتگوی سازنده به راه حل صلح آمیزی برسند.

About Me