با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها

تحصن ژنو در صد وهشتاد ونهمین روز -ضرب الاجل و جابجایی اجباری پناهجویان اشرفی نقض آشکار حقوق بشر 

 
خانواده ها و حامیان اشرف  به رغم نگرانی از وضعیت عزیزانشان در اشرف مقاوم تر از هر روز برسر حقوق قانونی اشرف مقابل سازمان ملل گرد هم تجمع کردند. تا بار دیگر با فریادهای حق طلبانه خود به  سازمان ملل فراخوان برای نجات جان اشرفیان بدهند. 


خانواده ها میگویند ما صد وهشتاد ونه روز است که اینجا نشسته ایم و اگر هر اتفاقی بیفتد هیچ ارگانی نمیتواند بگوید که من نمیدانم  و ندیده ام و همه این ارگانها مسئول پاسخگویی به ما هستند . در این رابطه بارها با راهپیمایی و حرکت اعتراضی با شعارهای  خود خواستشان را در مقابل سازمان ملل و به مدت دو ساعت در مقابل مقر خانم پیلای کمیساریای عالی حقوق بشر در پاله دویلسون فریاد زدند. باشد تا آنها این فریاد ها را بشنوند و گامی برای حقوق بشر که مسئول آن هستند بردارند.

در این روز  آقای کازاکا نماینده سابق پارلمان اروپا   در تحصن شرکت کردند.  وی طی سخنانی ضمن تقدیر از ایستادگی اشرفیان  حمایت خودش را برای  ادامه مسیر تا به دست آوردن حفاظت اشرفیان اعلام کرد.

سپس چند تن  از زنان مبارز افغانستان از  یک انجمن فعال حقوق بشری در دفاع از حقوق زنان میباشند طی سخنان کوتاهی جنایات رژیم آخوندی را محکوم کردند و همینطور حمایت خودشان را از مقاومت ایران و مبارزه زنان ایرانی به ویژه اشرفیان قهرمان اعلام نمودند .

در انتها همبستگی خودشان را  با متحصنین برای بدست آوردن حقوق اشرفیان اعلام داشتند رییس انجمن طی سخنانی گفت :

با سلام به خواهران و برادارانم عزیز و گرامی
ما در سازمان ملل جلسه داشتیم و از اینجا که میگذشتیم  شما را دیدیم و آقای کازاکا درباره شما به ما توضیح داد, در بازگشت ما علاقه مند بودیم تا با شما دیداری داشته باشیم زیرا ما و شما درد مشترک داریم و همچنین همسایه هستیم و ریشه های فرهنگی عمیق بین ما و شما وجود دارد . متقابلا درد شما را ما درک میکنیم و شما  درد ما را نیز درک میکنید . شما هم از دیکتاتوری به تنگ آمده اید و ما هم آرزوی مشترکی با شما داریم که همانا استقرار دموکراسی به معنای واقعی کلمه هست .
با استقرار دموکراسی در کشورهای مان،مردم ایران و افغانستان میتوانند  با هم در صلح و آزادی زندگی کنند .

ما از انجمنی  آمده ایم که برای حقوق زنان و حقوق بشر فعال هست و ما میخواهیم صدای زنان و مردان سرزمین خود باشیم و ما در اینجا همبستگی خودمان را با شما اعلام میکنیم و به عنوان یک همسایه برای رسیدن به هدفتان آرزوی موفقیت میکنیم .

در ادامه تحصن امروز آقای عبدالعلی معصومی از اعضای شورای ملی مقاومت با ایراد سخنانی گفت :
با سلام به اشرفیان همواره به پا خواسته برای آزادی زیباترین وطن و درود به شما همدردان و یاران اشرف نشان که امروز صد و هشتاد و نهمین روز هست که در این محل در برابر سازمان ملل به تحصن نشسته ایم برای دفاع از اشرف و تضمین حفاظت اشرف و برای به تعویق انداختن ضرب الاجلی که مزدور خامنه ای مالکی تا آخردسامبر تعیین کرده است .

آقای معصومی در قسمتی از سخنانش گفت ما میدانیم که اشرف بی سلاح هست و اینها با آخرین تجهیزات این قرن که عمده آنها را آمریکایی ها در اختیار مالکی قرار داده صف بسته اند  برای نابودی اشرف و در این دو سال و نیم هم که نیروهای اشرف را محاصره کردند و به هزار حیله و فن میخواستند که این سروهای به پا ایستاده و فولادین را از میان بردارند .

 ۶ و۷ مرداد سال ۸۸ را یادمان هست ۱۹ فروردین امسال هم همینطور . و حال فکر کنید که وقتی آمریکا از عراق بیرون برود فضا برای نابود کردن اشرف آماده تر هست آیا در دو حمله قبلی آمریکای ها هیچ کمکی به اشرفیهای محاصره شده و مظلوم کردند مگر در هر دو نوبت وزیر دفاع آمریکا در آنجا نبوده و آیا به هر نسبت موافق این حمله نبوده ؟
در انتها آقای معصومی به پایداری و استقامت اشرفیان درود فرستاد و آرزوی موفقیت برای همه کرد.

در پایان ، متحصنین با دادن شعار بر عهد خود برای ایستادگی تا پیروزی نهایی پای فشردند. هیهات مناالذله .