با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها


تحصن ژنو۱۹۶-کمیته سوئیسی دفاع از اشرف: از کمیساریای عالی حقوق بشر میخواهیم که دخالت کند و ضرب الاجل و جابجایی اجباری را متوقف کند

جمعه ۴ نوامبر متحصنین در صد ونود وششمین روز همچون روزهای قبل با ایستادگی بر روی خواسته های خود درمقابل مقر اروپایی سازمان ملل تحصن خود را برگزار کردند.

متحصنین در این روز که تماما بارانی بود درمقابل مقر کمیساریای عالی حقوق بشر تجمع کرده و با سردادن شعار , از خانم پیلای  خواستار محکوم کردن ضرب الاجل مالکی شدند.
در این روز  کشیش مترقی و برجسته سوئیسی و از حامیان قدیمی مقاومت ایران، کشیش نیتسل برای متحصنین سخنرانی کرد و ضمن حمایت خود از متحصنین و حقوق اشرفیان گفت:


 نحست وزیر عراق اصرار دارد که  کمپ اشرف را تا پایان سال خواهد بست . ستون ارتش و پلیس عراق دارند، آماده میشوند که اشرفیان را در گروه های کوچک به جاهای دیگر منتقل کنند، بنابراین ساکنان اشرف در معرض تهدید جدی هستند و ما باید تلاش کنیم از این جابجایی ضدانسانی که خلاف قوانین بین المللی است جلو گیری کنیم . در ۱۳ سپتامبر آقای گوترز رییس کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد که ساکنین اشرف پناهجو هستند و تحت حفاظت بین المللی قرار دارند ولی دولت عراق از شروع پروسه پناهندگی ساکنان اشرف جلوگیری کرده است . ما کمیته سویسی دفاع از حقوق اشرف از کمیساریای عالی حقوق بشر می خواهیم که دخالت کند و از عراق بخواهد این ضرب العجل و جابجایی اجباری را متوقف کند , و سریعا دخالت کند که یک گروه  ناظر سازمان ملل در اشرف مستقر شود. من میخواستم تحسین و تقدیر خودم را از پایداری شما متحصنین که بیش از ۶ماه است ، پایداری میکنید، ابراز کنم و آرزوی یک ایران آزاد و دمکراتیک را دارم