با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها

صدو دومین تحصن با تظاهرات متحصنین در میدان ناسیون آغاز شد و در ادامه در محل دائمی برنامه ادامه یافت در عصر همین روز پس از اعلام برنامه با همخوانی سرود قسم برنامه ادامه پیداکرد و دو سخنران برای شرکت کنندگان در حمایت  از حقوق ساکنان اشرف به سخنرانی پرداختند. اولین سخنران آقای اوسبورن هولم استراند (Osborn Holmstrand) فعال حقوق بشری که از سوئد برای حمایت از اهداف تحصن و شرکت در تحصن به ژنو آمده بود سخنان مبسوطی در رابطه با حوادث اشرف و سابقه امر و محاصره  و فشار ضدانسانی علیه اشرفیان و بی عملی بسیاری از ارگانهای بین المللی در این رابطه ایراد نمود.
او از جمله گفت که من از اهداف مجاهدین حمایت میکنم و سی و پنج سال هم در عفوبین المللی برای حمایت از حقوق بشر بکار اشتغال داشته ام. تا کنون توجه بسیارکمی به آنچه در کمپ اشرف اتفاق افتاده صورت گرفته و این خود مایه خجالت است. زیرا یک کشتار خونین در حق افراد غیرمسلح این کمپ اعمال شده است. سازمان مجاهدین بزرگترین و پرقدرت ترین حرکت مقاومت هم علیه رژیم شاه و هم علیه دیکتاتوری بنیادگرای ملاهای ایران بشمار میرود.

بقول بعضی از سیاستمداران آمریکایی دولت عراق یکی از اقمار رژیم ایران به حساب می آید.
در پایان آقای هولم استراند با برشمردن نام بسیاری از شخصیت های برجسته آمریکایی حامی حقوق بنیادین اشرفیان گفت:ما با حمایت بسیاری از سیاستمداران آمریکایی روبرو شده ایم و تمامی آنها کشتار در اشرف را محکوم کرده و همگی در دو مورد توافق نظر کامل داشتند. مورد اول اینکه دولت آمریکا می بایست بفوریت حفاظت از اشرف را بر عهده گیرد و مورد دوم اینکه آمریکا باید نام سازمان مجاهدین را هرچه زودتر از لیست خارج کند چرا که این نامگذاری غیرعادلانه به رژیم حاکم بر ایران اجازه حمله خونین به کمپ اشرف را میدهد.
همانطوری که یک ژنرال آمریکایی اشاره نموده است تروریست های واقعی در اشرف نیستند بلکه در تهران میباشند و ما باید حمایت کامل خود را از سازمان مجاهدین اعلام نماییم.
قتل عامی دیگر در شهر اشرف نه تنها تراژدی انسانی غیرقابل جبران به شمار میرود بلکه یک شکست بسیاربزرگی برای اصل دمکراسی محسوب میشود.
بنابراین آمریکا بایستی که هرچه زودتر مسئولیت حفاظت از کمپ اشرف را بعهده گیرد و سازمان مجاهدین را از لیست خارج کند. سازمان ملل بایستی که گروه دائمی یونامی را در کمپ اشرف مستقر نماید.
من افتخار میکنم که یک حامی و هوادار سازمان مجاهدین خلق میباشم زیرا که سازمان مجاهدین اصلی ترین دشمن خامنه ای محسوب میشود.

دومین سخنران امروز کشیش مدافع حقوق بشر آقای دانیل نیزر (Daniel Nesser) بود که در سخنان خود گفت:
از اینکه پیش شما هستم بسیار خوشحالم و ما میخواهیم ایرانی سکولار داشته باشیم. به شما برای شهیدانتان، آرزوی صبر وشکیبایی دارم و همه ما بیادشان هستیم. برای دفاع از ایران ۱۰۲ روز است که در اینجا هستید و ایرانیان برای دفاع از ایران به شما نیاز مبرم دارند. راه آزادی و دمکراسی حتما گشوده خواهد شد. در این ۱۰۲ روز به شما فکر میکنم. من آرزو میکنم که روزی در ایرانی آزاد و دمکرات بتوانید به دنیا بگویید ایرانی هم صلاحیت آزادی و دمکراسی را دارد.

برپایی نمایشگاه عکس از جنایات مالکی در حمله وحشیانه نوزدهم فروردین به اشرف و همچنین میز انتشارات مقاومت و جمع آوری امضاء برای طومار حمایت از اشرف نیز از جمله فعالیت های حامیان مقاومت در برنامه امروز تحصن ژنو بود.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ

About Me