با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها

روز یکشنبه سوم ژوئیه در۷۲ امین روز تحصن خانواده های ساکنان اشرف و در برابر مقر ملل متحد در ژنو، صدها تن از حامیان مقاومت در سالگرد آزادی رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، و در هم شکستن توطئه ننگین مماشاتگران، در این تحصن با سردادن شعارهای پرطنین پایداری و حمایت از اشرفیان شرکت کردند. آنها از جمله شعار می دادند:
این است پیام اشرف ایستاده ایم جان بر کف
 نبرد صد برابر با عزم حد اکثر
 مرگ بر خامنه ای مرگ بر مالکی
خون شهیدان ما رنج اسیران ما در تو گره می خورد رجوی قهرمان
اشرفی قهرمان حمایتت میکنیم
ما زن و مرد جنگیم صد برابر میجنگیم
ایران اشرف آزادی
شرکت کنندگان در این تحصن، علیه توطئه ضد بشری رژیم آخوندی و مالکی بر ضد شهر شرف اشرف اقدام به راهپیمایی در میدان مقابل مقر ملل متحد کردند و از مقامات سازمان ملل متحد خواستار اقدام به مسئولیت خود در قبال ساکنان اشرف بر اساس کنوانسیون ۴ ژنو و تمامی معاهدات بین المللی برای حفاظت از آنان شدند.
در این تحصن، همچنین با برپا کردن نمایشگاه عکس و میز کتاب وکار توضیحی، شرکت کنندگان توطئه ننگین و کثیف مالکی و خامنه ای جلاد را افشا کردند. این نمایشگاه با استقبال گسترده شهروندان سوئیس مواجه شدند. بسیاری ازشهروندان بیانیه محکومیت حمله به اشرف را امضا کردند.
مراسم راهپیمایی و تحصن هفتاد و دومین روز در ابتدا با اعلام برنامه و تأکید بر این که ما اشرف نشانان با تاسی به راه و رسم اشرف قهرمان تا آخر ایستاده ایم، برنامه تحصن را با سرود ای ایران به صورت دستجمعی اجرا کردند.
برای دیدن عکسها اینجا را کلیک کنید
در این تحصن، آقای ناصر دینی وزیر کشور سابق کومور به همراه هبأتی ازکشور کومور شرکت داشتند که به صورت جمعی در بالای سن قرار گرفته و حمایت خودشان را از مبارزات قهرمانانه ملت ایران و از پایداری قهرمانان اشرف اعلام کردند. آنها تأکید نمودند که ما هم مثل شما با فریادهای بلند میخواهیم قتل عام در اشرف متوقف گردد. آقای ناصر دینی، به نمایندگی از سوی این هیأت گفت: "ما فکر میکنیم که سازمان ملل باید وظایف خودش را در رابطه با حفاظت اشرف با تمامی امکاناتشان به عهده بگیرد. در این رابطه طرح پارلمان اروپا برای حفاظت ساکنان اشرف که امروز درچنگال نیروهای مالکی است کاملأ قابل پشتیبانی است".
آقای دینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "پیام من به زنان و مردانی که برای یک ایران دموکراتیک مبارزه میکنند این است که فعالیتهای خودتان را چند برابر بکنید و از افکار عمومی بین المللی میخواهم که دررابطه با حفاظت اشرف بسیج بشوند. ما از این فرصت استفاده کرده تا سلامی به اشرفیان بکنیم و بگوییم مقاومت کنید ما پیروز میشویم".
در ادامه برنامه خانم میترا پورفرزانه شعرزیبایی که در وصف اشرفیان قهرمان سروده بود برای حاضرین قرائت کرد " اسم شعر ای سر بدار اشرفی معنا تودادی بر  فدا" بود. که با استقبال حاضران مواجه شد:
شمع وجودت اشرفی روشنگر این شام ما"
هرگز مباد خاموشیت هر دم به لبها این دعا
من در رکابت میدوم ای تک سوار شهر عشق
دانم به منزل میرسم وقتی تو باشی رهنما
از رزم تو گوید جهان نستوهیت هرجا عیان
ای سربدار اشرفی معنا تو دادی برفدا
در سنگر آزادگی دیدم چه مهوشها به خاک
بار دگر زخم تبر افتادن شمشادها
نسل فدا ققنوس وار برخیزد از خاکسترش
در جای جای میهنم تکثیربین نسل "صبا"
دریا اگر چه خشمگین کشتی ما در پیچ وتاب
ای تو ستاره در سحر ما را به ساحل رهگشا
خواهم بگویم وصف تو از صبر و از ایمان تو
با واژگان تفسیر تو عقلم بگوید این خطا
بارید بس تیر بلا پاینده اما عزم تو
در مکتب استاد چون آموختی درس وفا
سخنران دیگر ۷۲ امین روز تحصن ژنو برای حفاظت از اشرف آقای مهدی سامع مسئول کمسیون صنایع شورای ملی مقاومت بود وی ابتدا درگذشت مادر امامی را به حاضران تسلیت گفت و ادامه داد:
۷۲ روز است که شما در اینجا تحصن کرده اید برای خواست حفاظت اشرف، دولت مالکی این خواسته ما) را به رسمیت نمیشناسد و آن یکی طرف یعنی آمریکا که کشور عراق را اشغال کرده و خودش در مصاحبه با تک تک اشرفیان و اذعان به کنوانسیون ۴ ژنو، حقوق شهروندی اشرفیان را به رسمیت شناخته و حفاظت از اشرفیان را تقبل کرده است اما طرف اصلی ما که رژیم ضد بشری می باشد، خواست آنان نابودی اشرف و خواست ما حفاظت از اشرف میباشد و چون رژیم حیات خودش را در سر کوب و نابودی اشرف می بیند، حالا سئوال این است که رژیم چرا این همه دست به جنایت میزند، دلیل این جنایتها چیست؟ دلیلش بسیار ساده است و البته رژیم نخواهد توانست که اشرف و مقاومت را از بین ببرد ولی منظور رژیم این است که به مردم بگوید که من اشرف را با این همه قدرت و مقاومت از بین بردم پس شما (مردم) هم دست از مقاومت بردارید و تسلیم شوید. لذارژیم می خواهد نقطه کانون مرکزی را بکوبد تا بقای خودش را تضمین کند و همین کار بود که چند وقت پیش میخواستند انجام بدهند و اشرفیان نیز با اشراف به این هدف رژیم در مقابلش ایستادند
سئوال دیگر این است که آیا این تجمات پس از ۷۲ روز نتیجه دارد؟ و صدای ما بگوش کسی میرسد؟
جواب این نیز ساده است که تلاش ما لحظه به لحظه و قدم به قدم یک مبارزه را کما اینکه تا اکنون ساخته، میسازد و مبارزه مردم ایران به علت ماهیت مذهبی این رژیم مبارزهء ساده ای نیست و میبینیم که  این لحظات و روزها است که انباشت می شود و مبارزه را می سازد و همین ایستادگی است که سمت و سو می دهد خلاصه اینکه خواست ما حفاظت از اشرف است و هدف رژیم از نابودی اشرف ادامه بقای خودش است و از این طریق به مردم ایران پیام می دهد.
رویدادهای گذشته نشان داد که اشرف ایستاده است و ما هم همه باهم برای آزادی مردم ایران ایستاده ایم و برای یک هدف مبارزه میکنیم.
در قسمت دیگر این تحصن در یک اقدام شورانگیز، گروه از جوانان ایرانی مقیم سوئیس، به نمایندگی از سوی جوانان ایرانی مقیم سوئیس در بالای سن قرار گرفته و پیام خود را قرائت کردند:
با سلام و درود
به نام سی و شش پرنده غلطیده در خون که با خون خود آزادگی و آزادی را به ما آموختند،
سر انجام عدالت بر سیاست و تجارت پیروز شد و دادگاه فرانسه حکم منع تعقیب خانم رجوی و مسئولین شورای ملی مقاومت را اعلام کرد این پیروزی ملت و رئیس جمهور برگزیده مقاومت است که در دیار غربت از ۱۷ ژوئن تا امروز هشت سال است که در دفاع از حقوق ملت ایران و مجاهدان آزادی ستان سر از پا نمیشناسند و با دریایی از درد و رنج آشکارو پنهان برای دستیابی به حاکمیت مردم ایران آن هم در محاصره شریران و پلیدان دین فروش،
آری مریم رجوی رئیس جمهور منتخب مقاومت در برابر عدالت و وجدان بشریت پیروز شد. هر چند قدم اول است اما این، از پیروزی سبز و سفید و سرخ در پایتخت شیر و خورشید حکایت میکند.
جای شهیدان خالی است به ویژه آنهایی که مستقیمأ در ارتباط با همین بر چسب و آثار و عوارض آن جان باختند از شهیدان بمباران گرفته تا صدیقه و ندا و همچنین شهیدان ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ و قهرمانانی که از بدنهای خود پلی به سوی پیروزی ساختند.
خوشا بر آیینه دل و صافی ضمیر و دستهای نوازشگر که بر یکایک زخمهای مان مرهم التیام نهاد خنجرها را یکا یک از پشت و پهلوی مان بیرون کشید و توطئه ها را در هم شکست.
ما جوانان ایرانی مقیم سوئیس از روز اول تحصن تا به امروز که ۷۲ امین روز آن است حضور داشتیم و از سازمان ملل و هم چنین نماینده یو ان در عراق خواستار این هستیم که به درخواست ما جامه عمل بپوشاند و حفاظت اشرف را بر عهده بگیرند تا دیگر خونی از هیچ پرنده عاشقی به زمین نریزد.
به مردم ایران و مردم عراق می گوییم که فاشیزم در پرده دین که عامل اصلی تیره روزی در این شرایط مشخص است دیری نمی پاید و با شتاب در مسیر محتوم خود روانه است.
ای ز دردت خستگان را بوی درمان آمده
یاد تو بر عاشقان را راحت جان آمده
صدهزاران عاشق سرگشته... پرامید
در بیابان غمت الله گویان آمده
درود می فرستیم به روان پاک شهیدان راه آزادی
درود درود درود
سخنران بعدی آقای عزیز پاک نژاد عضو شورای ملی مقاومت بود. آقای پاکنژاد با سردادن شعار زنده باشد اشرف شخنرانی خود را شروع کرد:
وی در سخنرانی خود گفت:
هموطنان گرامی و یاران و دوستداران مقاومت توانا باشید( به جای اینکه بگویم خسته نباشید) در۷۲ روز تحصن با ۷۲ بار درود به شما و همین طور هزاران درود به یاران مان در اشرف که سمبل آزادگی و دموکراسی برای کشورمان ایران هستند. همانطوری که در جریان هستید تحولات عظیمی در دنیا و منطقه خاورمیانه و کشور عزیزمان ایران اتفاق می افتد و همراه با این تحولات تلاشهای زیادی برای جهت دادن به این تحولات انجام می گیرد که از زاویه منافع خودشان می خواهند این تحولات را سمت و سو بدهند. آن چیزی که از این مسایل به ما مربوط می شود این استکه این تحولات چه نقشی و چه تأثیری برای اوضاع کشور ما دارد چون رژیم آخوندی روی این تحولات بسیار حساب باز کرده و بایستی ما در جهت مقابله با مصادره این تحولات از طرف رژیم درمانده تمامی تلاشمان را بکنیم و ما با حمایت از اشرف پایدار می توانیم این منظور را عملی کنیم و اشرفیان با حمایت و پشتبانی ما طی این دوره تمامی طرحهای ارتجاعی را در هم شکسته است...
اما آن چیزی که وظیفه ما است سرنگونی این رژیم میباشد و این مبارزه بدون فروکش کردن سالها ادامه داشته است و تنها چیزی که باقی مانده یک رژیم در هم شکسته میباشد و الان به نقطه ای رسیده است که در نقطه مرکزی این رژیم تضاد و کشمکش جریان دارد رژیم که تا بحال روی ایده های خامنه ای حساب کرده بود و این فرد نیز روی احمدی نژاد حساب باز کرده بود تضاد در نقطه مرکزی رژیم سر باز کرده و خامنه ای پیامش را به این گماشته اش می گوید باید برایش بخوانند و بدستش ندهند.
ما به مقامات آمریکای با این سیاست های غیر انسانیشان پیام می دهیم که باید به وظایفتان عمل کنید و به تمامی کنوانسیونهای بین المللی عمل کنید و به آنها می گوییم  که برای رسیدن به اهداف مشکوکتان باید از روی اجسادی ما عبور کنید و ما به آنهایی که می خواهند این توطئه را عملی کنند و طرح جابجای اشرف را در سر می پرورانند می گوییم کورخوانده اید ما تا سرحد جان روی این هستیم این آن چیزیست که اشرفیان به مردم ایران قول دادند و این در دسترس میباشد و آن چیزی جز رهایی مردم ایران از شر رژیم درهم شکسته نمی باشد.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ

About Me