با پشتیبانی Blogger.

گالری تصاوير تحصن

گالری تصاوير تحصن
گالری تصاوير تحصن

دنبال کننده ها

همزمان با روز جهانی علیه اعدام، دوشنبه ۱۰اکتبر،  یکصد و هفتادمین روز کارزار حامیان مقاومت و هموطنان شریف و آزاده در ژنو در حمایت از حقوق اشرفیان مقابل مقر اروپایی سازمان ملل و در مقابل مقر کمیساریای عالی حقوق بشر در میدان معروف ویلسون در ژنو،  همراه با اکسیون و نمایشگاه به مناسبت روز جهانی علیه اعدام  ادامه یافت .

در محل تحصن در میدان ناسیون ژنو،  ایرانیان آزاده  در آکسیونی به همین مناسبت،  با  درست کردن تیرکهای اعدام و نمایشگاه عکس قربانیان و اعدام شدگان در ایران،  توجه همه عابرین و مردم محل را به خود جلب کرد. در این روز نمایندگان پارلمان سوئیس آقای «زایاس» و  «فالکه» در جمع متحصنین به سخنرانی پرداخته و نقض وحشتناک حقوقبشر و به ویژه اعدامهای وحشیانه و خودسرانه در ایران را محکوم کردند.

ابتدا آقای زایاس استاد حقوق روابط بین المللی در انیستیتوی ژنو طی سخنانی گفت: ما نگرانی اورژانس و شدید در مورد اعدام حدود ۵۰۰ نفر در ایران داریم. امسال در ایران حدود ۵۰۰ نفر اعدام شده اند، البته نه تنها مخالفین سیاسی بلکه افرادی که متهم شده اند به خلافهای عام. ما همه بر علیه مجازات مرگ هستیم . .... من بر علیه حکم اعدام هستم من میگویم که افراد بایستی حفاظت شوند توسط یک سیستم قضایی که زندگی را نگاه دارند ....افراد بسیاری در انتظار اعدام هستند،  برای فردی که سالها در کریدورهای مرگ هستند، عذابی که مشکل است بپذیریم که امروزه درسال ۲۰۱۱ مثل دوران قرون وسطی هستیم برگردیم. موضوع کمپ اشرف، من افتخار داشته ام که چند بار در این باره صحبت کنم . در سازمان ملل در کنفرانس های مختلف . من تاکید میکنم بر تاکید استاتوی پناهندگی همه افراد در کمپ اشرف و تضمین حفاظت آنها، من به اسم سازمان خودم نوشته ام من نماینده سازمان ملل هستم برای سازمانی به نام سازمان بین المللی برای حقوق بشر،  من به نام این سازمان در سازمان ملل صحبت کرده ام و به کمیسر عالی نوشته ام در مورد وضعیت اشرف به نام سازمان خودم، امروز فراخوان میدهم به خانم پیلای کمیسرعالی حقوق بشر و آقای گوترز کمیسر عالی پناهندگی که حفاظت ساکنین اشرف را تضمین کند و اکیپ ناظر یونامی را بطور دائم در اشرف مستقر کند و پرچم سازمان ملل را در کمپ نصب کند.
سپس آقای فالکه نماینده مجلس ژنو و یکی از یاران مقاومت در قسمتی از صحبتهای خود گفتند: روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام بطور خاص به ایران ربط پیدا میکند زیرا که ۱۲۰هزار نفر در این کشور اعدام شده اند. طبق گزارشات موثق ۱۰۰ نفر ازاول ماه سپتامبر تاکنون توسط این رژیم اعدام و رژیم طراحی کرده برای اعدام ۳۰۰ نفر دیگر در زندانها،  شمار زیادی از این محکومین زندانیان سیاسی و جوانانی هستند که تنها برای آزادی مبارزه میکنند آنها در جریان قیام مردمی در سال ۲۰۰۹ دستگیر شدند.
ایرانیان و همه مدافعین حقوق بشر در سرتاسر جهان از دبیر کل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و دیگر نهادهای سازمان ملل خواهان اتخاذ تصمیمهای الزام آور و فوری بر علیه رژیم جنایتکار ملاها به منظور متوقف نمودن این اعدامها میباشند.

ما همچنین خواهان حفاظت فوری ساکنان اشرف توسط سازمانهای بین المللی برای ممانعت از یک قتل عام جدید هستیم. به همه ایرانیانی که  مدافع و عاشق آزادی هستند میگویم که این مبارزه را باید بیشتر کرد و ادامه داد تا ایران بتواند هر چه سریعتر از دست این اشرار و جنایتکاران که مردم را به گروگان گرفته اند آزاد شود.
متحصنین در همین روز همچون  ماههای گذشته، با راهپیمایی وبا  سر دادن شعارهایی مانند از خانم پیلای و سازمان ملل خواهان حفاظت اشرفیان شدند.
تعدادی از عابرین،  توریستها و مردم محل به میزکتاب و نمایشگاه در مقابل مقر کمیساریای عالی پناهندگان مراجعه کردند و ضمن امضای بیانیه محکومیت حمله به اشرف، بیانیه آی که به مناسبت تقاضای خروج نام مجاهدین از لیست آمریکا تهیه شده را امضا کردند و خواهان ارتباط بیشتری با مقاومت ایران شدند.
امروز یک هیأت از متحصنین از کشور انگلیس به مقر خانم پیلای مراجعه کردند و فوریت و اهمیت خواسته های متحصنین را متذکر شدند. و  یک نامه کتبی را برای خانم پیلای فرستادند.

آرشیو وبلاگ

آرشیو وبلاگ

About Me